دانشنامه

توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری چیست؟

توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری از انواع محصولات جدید به شمار می رود. با توجه به اینکه سیمانکاری و گچ کاری از مهم ترین مراحل طراحی ساختمان است امروزه برای سهولت در انجام سیمانکاری و گچ کاری از توری فایبرگلاس استفاده می شود.

توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری چیست؟

توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری از جنس فایبرگلاس می باشد. از این نوع توری برای ثابت نگه داشتن سیمان یا گچ استفاده زیادی می شود. توری فایبرگلاس گچ کاری و سیمانکاری باعث می شود تا سیمان یا گچ به صورت یکدست و صاف روی سطوح قرار بگیرند. در واقع از این توری برای جلوگیری از ریزش ملات هایی نظیر گچ یا سیمان از روی سقف یا دیوار استفاده می شود.
این نوع توری به شکل مشبک طراحی شده‌اند و در ساخت آنها از رشته های فایبرگلاس استفاده شده است. این رشته‌ها نازک و انعطاف پذیر می باشند. با توجه به اینکه فایبرگلاس دارای مقاومت و استحکام زیادی است به همین دلیل کیفیت این نوع توری‌ها نیز بالا است.

بررسی تفاوت‌های بین توری فایبرگلاس سیمانکاری و توری فایبرگلاس گچ کاری

طراحی و جنس این دو نوع توری فایبرگلاس مشابه با یکدیگر می باشد. از توری فایبرگلاس مخصوص سیمانکاری همراه با ملات سیمان استفاده می شود. از توری فایبرگلاس مخصوص گچ کاری نیز به همراه گچ استفاده می گردد.

چرا از توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری استفاده می کنیم؟

از این نوع توری در سطح زیرین لایه سیمان یا گچ استفاده می شود. از مهم ترین دلایل استفاده از توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. این نوع توری باعث می شود سطح لایه سیمان یا گچ صاف و یکدست تر شود.
  2. توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری از ایجاد ترک روی سطح گچ کاری و سیمانکاری جلوگیری می کند.
  3. برای مقاوم سازی دیوارها به روش FRCM از این نوع توری‌ها برای مقاومت بیشتر گچ کاری و سیمانکاری استفاده زیادی می شود.
  4. یکی دیگر از دلایل استفاده از توری فایبرگلاس سیمانکاری و کچ کاری افزایش استحکام سطح سیمانکاری و گچ کاری شده است.

جهت سیمانکاری و عایقکاری توری مرغی بهتر است یا توری فایبرگلاس؟

از توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری برای سهولت در انجام مراحل سیمانکاری و گچ کاری استفاده می شود. این نوع توری دارای خاصیت عایق کاری نیز می باشد و استفاده از آن باعث افزایش ضخامت دیوار و سقف نمی شود. به دلیل اینکه توری فایبرگلاس دارای جنس مقاومی می باشد به همین دلیل از این نوع توری به عنوان عایقی مناسب در برابر حرارت، رطوبت و امواج صوتی استفاده می شود.

مش فایبرگلاس سیمانکاری-پلی می
مش فایبرگلاس سیمانکاری

توری مرغی نیز یکی دیگر از انواع توری است که از آن در سیمانکاری و گچ کاری استفاده می شود. این نوع توری مانند توری فایبرگلاس باعث می شود تا سطوح گچ کاری و سیمانکاری صاف و یکدست به نظر برسند. این نوع توری نیز دارای خاصیت عایق کاری می باشد. شایان ذکر است که قابلیت عایق بودن انواع توری فایبرگلاس نسبت به توری مرغی بیشتر است.
جنس توری مرغی از آهن گالوانیزه است به همین دلیل به مرور زمان این نوع توری در برابر اکسیژن هوا واکنش قابل توجهی از خود نشان می دهد و توری در طولانی مدت دچار فرسودگی می گردد. در نتیجه می توان گفت توری فایبرگلاس نسبت به توری مرغی دارای کیفیت بیشتری می باشد.
توری های فایبرگلاس نسبت به توری مرغی دارای قیمت مقرون به صرفه تری هستند و مدت زمان ماندگاری این نوع توری ها بیشتر است. به همین دلیل اغلب افراد برای انجام سیمانکاری و گچ کاری از توری فایبرگلاس استفاده می کنند تا از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوند.

ویژگی های توری سیمانکاری و گچ کاری کدام است؟

انواع توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری مانند سایر توری ها دارای ویژگی های خاصی هستند. از مهم ترین ویژگی های این نوع توری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای اجرای سیمانکاری و گچ کاری روی سطوح مختلف ساختمانی از توری های فایبرگلاس استفاده می شود. این نوع توری ها باعث می شوند تا میزان چسبندگی سطوح بیشتر شود.
  • توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری دارای ساختاری قوی می باشد. این نوع توری باعث می شود تا ساختاری قدرتمند روی هر یک از سطوح ایجاد شود.
  • این نوع توری ها دارای طول عمر بالایی هستند.
  • مقاومت شیمیایی زیاد این نوع توری ها مورد توجه قرار گرفته است. مقاومت شیمیایی این نوع توری ها در برابر مقاومت برخی از مصالح ساختمانی بسیار زیاد است.
  • توری فایبرگلاس از نظر ابعاد چشمه در اندازه های متنوع تولید می گردد. همین امر باعث شده است که این نوع توری جزو کاربردی ترین انواع توری به شمار رود.
  • توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری در مقابل رطوبت دارای مقاومت خوبی می باشد. در نتیجه این توری با قرار گرفتن در برابر رطوبت و آب دچار خرابی و تورم نمی گردد. این خاصیت توری فایبرگلاس باعث شده است که از آن روی دیواره سازه های آبی استفاده زیادی شود.
  • این نوع توری دارای قدرت جذب بالایی است و در صورتی که ملات روی آن قرار داده شود امکان ریزش آن وجود ندارد. خاصیت جذب این توری باعث می شود تا مقاومت ملات در برابر رطوبت و… بیشتر شود.
  • از توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری به عنوان یک عایق قدرتمند استفاده می شود. این نوع توری باعث محافظت از سازه در برابر جریان برق می شود.
  • این محصول دارای مقاومت کششی قابل توجهی می باشد.
  • یکی دیگر از ویژگی های توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری مقاومت بالای آن در برابر حرارت می باشد. بنابراین اگر این نوع توری در معرض حرارت نیز قرار بگیرد هرگز دچار تغییر شکل نمی شود.
  • توری فایبرگلاس دارای انبساط حرارتی کمی می باشد. شما می توانید از این نوع توری به عنوان لایه زیرین سیمان یا گچ استفاده کنید. وجود این نوع لایه توری باعث می شود تا سطوح سیمانی یا گچی در صورت قرار گرفتن در دمای بالا دچار شکستگی یا ترک خوردگی نگردند.
اجرای سیمانکاری با مش فایبگلاس و پلاستر ویژه
اجرای سیمانکاری با مش فایبگلاس و پلاستر ویژه

انواع توری سیمانکاری و گچ کاری کدام است؟

از مهم ترین و کاربردی ترین انواع توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. توری های فایبرگلاس با وزن های980، 700 و 490 گرم بر مترمربع:
    به کمک این نوع توری‌ها می توان عناصر مربوط به سازه را مقاوم سازی کرد.
  2. توری فایبرگلاس با وزن 345 گرم بر مترمربع:
    برای طراحی این نوع توری فایبرگلاس سیمان کاری و گچ کاری از یک روکش ضد قلیایی استفاده شده است. به همین دلیل این نوع توری دارای خاصیت ضد قلیایی می باشد. از این مدل توری برای بازسازی ساختمان های مختلف، مقاوم سازی بنا و بخشیدن استحکام به سازه هایی که بر اثر زلزله دچار آسیب شده اند استفاده زیادی می شود.
  3. توری فایبرگلاس سری AR با وزن 225 گرم بر مترمربع:
    این نوع توری فایبرگلاس سیمان کاری و گچ کاری نیز دارای خاصیت ضد قلیایی می باشد. مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا یا مش AR از این نوع توری برای مقاوم سازی سازه های ساخته شده از جنس آجر و سنگ استفاده می شود. این نوع توری کاربرد زیادی در ترمیم میراث تاریخی دارد.
  4. توری فایبرگلاس با وزن 165 گرم بر مترمربع:
    این نوع توری برای مقاوم سازی بنا کاربرد زیادی دارد. برای افزایش مقاومت نازک کاری ها نیز از این نوع توری استفاده می شود. توری فایبرگلاس با وزن 165 گرم دارای ویژگی هایی نظیر وزن سبک، داشتن کارایی زیاد، ایمنی و… می باشد.
  5. توری فایبرگلاس با وزن 145 گرم بر مترمربع:
    برای مقاومت بیشتر کف سازه از این توری استفاده می شود.
  6. توری های فایبرگلاس با وزن های200 و 380 گرم بر مترمربع:
    از این نوع توری فایبرگلاس سیمان کاری و گچ کاری در سیستم های مخصوص عایق حرارتی استفاده می شود. در شرایطی که یک سازه نیاز به مقاوم سازی زیادی دارد این نوع توری کاربرد زیادی دارد.

ویژگی های یک توری سیمانکاری و گچ کاری استاندارد چیست؟

در صورتی که تمایل دارید از توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری استفاده نمایید باید نوع با کیفیت آن را خریداری کنید. در صورتی که از نوع نامرغوب این محصول استفاده کنید بدون تردید توری کارایی، کیفیت و مقاومت لازم را نخواهد داشت.
از مهم ترین ویژگی‌های توری سیمانکاری و گچ کاری استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توری‌های استاندارد به راحتی دچار تغییر شکل نمی‌شوند. در زمان خرید این نوع توری ابتدا یک تکه کوچک از توری را برش بزنید و سپس توری را گلوله نمایید. در صورتی که بعد از رها کردن توری در شکل اولیه آن تغییراتی ایجاد شد بدون تردید جنس توری بدون کیفیت است.
  • بافت پودر توری فایبرگلاس استاندارد باید قوی تر از بافت تار آن باشد. توری های استاندارد فایبرگلاس دارای حداقل مقاومت کششی 30 نیوتن در جهت تارها می باشند. علاوه بر این مقاومت کششی این نوع توری ها برابر با 40 نیوتن در برابر پودها می باشد.
  • این نوع توری در مقابل محیط های قلیایی دارای مقاومت قابل توجهی می باشد.
  • توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری استاندارد هرگز دارای ظاهر بدون کیفیت نمی باشد. در صورتی که در ظاهر توری ناهمواری و شکستگی هایی مشاهده کردید بدون تردید توری نامرغوب است.
  • جنس توری های فایبرگلاس دارای کیفیت زیادی می باشد. در صورتی که تمایل دارید از توری با کیفیت استفاده نمایید باید خرید این نوع توری را از مراکز و فروشگاه های معتبر انجام دهید.

مراحل اجرای اصولی توری فایبرگلاس در سیمانکاری و گچ کاری

اجرای این نوع توری دشوار نیست و هر کاربری می تواند به راحتی این نوع توری را روی سطح مورد نظر خود نصب کند.
مراحل اجرای اصولی توری فایبرگلاس در سیمانکاری و گچ کاری به صورت زیر است:
مرحله اول :
ابتدا سطح مورد نظرتان را تمیز نمایید. در صورتی که سطح تمیز نباشد و دارای ناهمواری باشد توری را نمی توان به شکل ایده آل روی سطح قرار داد و از آن استفاده کرد. برای تمیز کردن سطح باید از سمباده استفاده کنید. به کمک سمباده می توانید سطح را صاف نمایید. با انجام این کار سطح سیمانکاری و گچ کاری که روی توری قرار می گیرد صاف و یکدست خواهد شد.
مرحله دوم:
در این مرحله باید توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری را روی سطح مورد نظر خود بچسبانید.
مرحله سوم:
در این مرحله باید نسبت به آماده سازی ملات، پلاستر گچی یا پلاستر سیمانی اقدام کنید. ملات آماده شده را روی توری فایبرگلاس بریزید. توجه داشته باشید که لایه ملات نباید بیش از حد ضخیم یا نازک باشد. سطح توری را به کمک ملات به خوبی پوشش دهید.

توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری
توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری

قیمت توری سیمانکاری یا گچ کاری به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت انواع توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری یکسان نیست. عوامل زیادی روی قیمت این نوع توری تاثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس توری
  • متراژ توری
  • وزن توری
  • برند تولید کننده توری فایبرگلاس و…

بررسی کاربردهای توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری

از مهم ترین کاربردهای توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سیمانکاری با توری فایبرگلاس و…
  2. اجرای انواع عایق رطوبتی برای آب بندی دیواره استخرها
  3. ترمیم نمودن ترک‌ها در سطوح ساختمانی مختلف
  4. استفاده از مش فایبرگلاس AR در سیستم وال مش دیوار.
  5. اجرای گچ کاری دیوار با توری فایبرگلاس و…
  6. توری پشت سنگ
  7. اجرای روش FRCM با استفاده از توری فایبرگلاس

مزایای استفاده از توری فایبرگلاس در گچکاری و سیمان کاری چیست؟

از مهم ترین مزایای استفاده از توری فایبرگلاس در سیمانکاری و گچ کاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع توری دارای وزن سبکی می باشد در نتیجه استفاده از آن موجب سنگین شدن لایه های گچی یا سیمانی نمی گردد.
  • جابجایی ورق های بزرگ توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری به دلیل داشتن وزن سبک به راحتی امکان پذیر می باشد.
  • اجرای این نوع توری روی سطوح مختلف به راحتی امکان پذیر می باشد.
  • توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد. در نتیجه به کمک این نوع توری می توان سطوح مختلف زاویه دار، منحنی و… را در یک فضای ساختمانی به راحتی پوشش داد.
  • این نوع توری دارای مقاومت فیزیکی بالایی می باشد. در نتیجه تحمل وزن سنگین انواع لایه های ضخیم گچی و سیمانی را دارد.
  • این نوع توری در ابعاد مختلف بزرگ و کوچک تولید می شود.
  • قیمت مقرون به صرفه توری فایبرگلاس سیمان کاری و گچ کاری توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است.
اجرای روش FRCM با استفاده از توری فایبرگلاس
اجرای روش FRCM با استفاده از توری فایبرگلاس

توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری را از کجا بخریم؟

امروزه خرید و فروش انواع توری های فایبرگلاس در فروشگاه های آنلاین انجام می شود. در صورتی که شما تمایل به خرید اینترنتی این نوع توری ها دارید بهتر است خرید خود را از مجموعه ای معتبر انجام دهید.
بازرگانی پلی یکی از معتبرترین مجموعه ها در زمینه فروش توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری می باشد. در مجموعه ما انواع توری فایبرگلاس با کیفیت به فروش می رسند. شایان ذکر است قیمت انواع توری فایبرگلاس در بازرگانی پلی مقرون به صرفه می باشد.
در صورت تمایل می توانید برای ثبت سفارش یا استعلام قیمت توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری با کارشناسان بازرگانی پلی تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه ما همواره آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره لازم به کاربران عزیز می باشند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری دارای ویژگی های قابل توجهی است از این محصول در پروژه های مختلف استفاده زیادی می شود. به این نکته توجه داشته باشید که در زمان خرید توری فایبرگلاس باید به کیفیت آن توجه داشته باشید. در صورتی که کیفیت این محصول بالا باشد مدت زمان ماندگاری آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

75 − = 72