دانشنامه

مش فایبرگلاس اسلب و تایل چیست؟

یکی از مواردی که در استفاده از سنگ های ساختمانی مورد توجه قرار دارد، استحکام و ایمنی آن هاست. سنگ اسلب و تایل به دلیل ساختار خام و نیز وجود ترک و گره در این ساختار، همواره با خطر آسیب دیدن مواجهند. راه حل این مشکل، استفاده از مش فایبرگلاس اسلب و تایل است. این مش که با نام توری فایبرگلاس اسلب و تایل یا به طور مختصر، توری اسلب و تایل نیز شناخته می شود، به منطور ارتقای میزان استحکام و ایمنی سنگ به کار می رود و موضوع این مقاله است. بنابراین، در ادامه به معرفی توری اسلب و تایل خواهیم پرداخت.

سنگ تایل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ تایل سنگی است که از سنگ خام به دست می آید و به دلیل برخورداری از ظاهر جذاب به منظور اجرای نما و نیز دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. سنگ تایل که ابعاد کوچک تری نسبت به سنگ اسلب دارد، معمولا در قطعات مربع یا مستطیل شکل آماده شده و با برش کاری دقیق در انواع ضخامت و ابعاد عرضه می گردد. از جمله انواع این سنگ می توان به سنگ مرمریت، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، سنگ آهگ و سنگ کوارتز اشاره نمود که هر یک بسته به خصوصیات خود در فضاهای مختلف قابل اجرا هستند.

کاربردهای سنگ تایل عبارتند از:

  •  اجرای دکوراسیون داخلی ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری
  •  اجرای نمای ساختمان
  •  اجرای دکوراسیون آسانسور
  •  اجرای دکوراسیون لابی و فضای ورودی
  •  اجرا به عنوان دیوارپوش

سنگ اسلب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ اسلب نوع دیگری از سنگ است که تولید آن توسط برش کاری سنگ کوپ استخراج شده از معدن صورت می گیرد. سنگ های اسلب عموما ضخامتی در حد 2 تا 3 سانتی متر داشته و از ابعاد بسیار بزرگی بهره مندند. و اما علت نام گذاری سنگ اسلب بدین شکل، تخته ای بودن آن است؛ چرا که اسلب به معنای تخته است. ظاهر یک تکه و زیبای سنگ اسلب آن را به گزینه مطلوبی جهت اجرای نما و نازک کاری در پروژه های ساختمانی تبدیل نموده است. فرایند پردازش سنگ اسلب با برش کاری در کارخانه آغاز شده و با تراش دادن لبه ها و جلا دادن به اتمام می رسد. سنگ های اسلب به قدری بزرگند که حتی در ابعاد بالاتر از 200 سانتی متر و البته وزن بیش از 200 کیلوگرم نیز یافت می شوند. انواع سنگ اسلب شامل سنگ مرمریت، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت و … هستند.

موارد کاربرد سنگ اسلب به شرح زیر است:

  •  اجرای دکور پشت تلویزیون
  •  اجرای دکوراسیون لابی
  •  اجرای دکوراسیون سرویس بهداشتی
  •  اجرای دکوراسیون آسانسور
  •  اجرای دیواره استخر
  •  اجرای شومینه
  •  اجرای نمای فروشگاه

انواع سنگ تایل - پلی می

مش فایبرگلاس اسلب و تایل چیست؟

و اما موضوع این مقاله، مش فایبرگلاس است که نقش مهمی در استحکام سنگ اسلب و تایل ایفا می کند. سنگ های اسلب و تایل به شدت در مقابل ورود ضربه و فشار آسیب پذیرند و مقاومت آن ها در این رابطه کم است. به منظور تامین استحکام این دسته از سنگ ها که در ضخامت و ابعاد متنوع عرضه و در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده می شوند، از یک نوع توری خاص پشت سنگ استفاده می شود که توری فایبرگلاس اسلب و تایل نام دارد و با نام مش فایبرگلاس اسلب و تایل و مختصرا توری اسلب و تایل نیز شناخته می شود. این محصول به مانند توری پشت سنگ می تواند سبب تقویت میزان استحکام سنگ های مذکور شود. جنس مش فایبرگلاس اسلب و تایل، همان طور که از نامش بر می آید، از فایبرگلاس است. به عبارت دیگر، توری اسلب و تایل از الیاف شیشه تشکیل شده و انعطاف پذیری قابل توجهی دارد.

مزایای استفاده از توری فایبرگلاس اسلب و تایل کدام است؟

ممکن است امروزه همچنان از سنگ اسلب و تایل بدون توری فایبرگلاس استفاده شود، اما این امر مورد تایید نیست؛ چرا که گذشته از گران قیمت بودن این انواع سنگ و بالا بودن هزینه تعویض آن ها در صورت مشکل پیدا کردن، خطر سقوط آن ها نیز وجود دارد. مسلما به کارگیری مش فایبرگلاس اسلب و تایل که تهیه آن هزینه زیادی نیز نمی طلبد، یک تصمیم اقتصادی است و مزایای بسیاری در این رابطه دارد.

  •  تقویت مقاومت کششی:

توری اسلب و تایل می تواند بر مقاومت کششی این انواع سنگ بیافزاید. بدین صورت، حتی اگر این سنگ ها در معرض انبساط و انقباض بوده و با خطر ترک برداشتن مواجه باشند، دچار آسیب نمی گردند.

  •  تقویت مقاومت شیمیایی:

مقاومت سنگ در برابر مواد شیمیایی مورد مهم دیگری است که تامین آن با استفاده از مش فایبرگلاس اسلب و تایل صورت می گیرد. به کمک توری اسلب و تایل می توان اطمینان حاصل کرد که حداقل واکنش ممکن بین سنگ و مواد شیمیایی رخ دهد.

  • تقویت مقاومت فشاری:

فشار و ضربه از عواملی هستند که سنگ را متوجه آسیب جدی نموده و سبب شکستگی در ساختار آن می گردند؛ اما به واسطه استفاده از توری فایبرگلاس اسلب و تایل می توان تاثیرات منفی این عوامل را تا حد ممکن کاهش داد.

  •  تقویت مقاومت حرارتی:

تبادل انرژی توسط مصالح امری است اجتناب ناپذیر؛ اما قابل کنترل. به منظور تقلیل دادن میزان اتلاف انرژی سنگ اسلب و تایل می توان از توری فایبرگلاس کمک گرفت که نقش عایق حرارتی را ایفا می نماید.

  • پیشگیری از ایجاد ترک:

سایر عوامل محیطی که به ترک برداشتن سنگ اسلب و تایل منجر می شوند، در صورت استفاده صحیح از توری فایبرگلاس اسلب و تایل قابل کنترل خواهند بود.

  •  بالا بردن میزان چسبندگی:

به طور کلی برای اتصال سنگ به دیوار از ملات استفاده می شود. میزان چسبندگی سنگ اسلب و تایل به ملات مذکور با به کارگیری توری اسلب و تایل کیفیت بهتری پیدا می کند و به این شکل از احتمال کنده شدن سنگ ها کاسته می شود.

  • تاب آوری در برابر رطوبت:

سنگ با وجود استحکام کلی خود در برابر رطوبت آسیب پذیر است و در صورت مواجه بودن با شرایط جوی نامساعد، مقاومت خود را از دست می دهد. از این رو نصب مش فایبرگلاس اسلب و تایل اهمیت زیادی در محیط های شرجی دارد.

انواع مش فایبرگلاس اسلب و تایل کدام است؟ (بر اساس گرماژ و ابعاد چشمه مش)

خرید مصالح ساختمانی امری است مهم و نیازمند دقت؛ چرا که محصولات موجود در بازار دارای خصوصیات فنی مختلفی هستند که هر یک به کار خاصی می آید. از این رو در صورتی که قصد خرید مش فایبرگلاس اسلب و تایل را دارید، بهتر است با انواع این مش آشنایی داشته باشید. توری اسلب و تایل دارای انواع مختلفی است که بر اساس گرماژ (وزن به ازای هر متر مربع) و نیز ابعاد چشمه دسته بندی می شوند. همچنین عرض و طول مش فایبرگلاس اسلب و تایل بنا به نیاز مشتری متغیر است. به طور کلی، انواع توری اسلب و تایل مورد استفاده در عملیات ساختمانی عبارتند از موارد زیر:

  • توری اسلب و تایل با چشمه 1 در 2 میلی متری:

این نوع مش فایبرگلاس اسلب و تایل دارای چشمه مستطیلی شکل است و به خاطر ابعاد کوچک این چشمه ها، گرماژ آن ها زیاد و معادل 75 گرم بر متر مربع است. توری مذکور با عرض 100 یا 120 سانتی متری قابل تهیه است.

  •  توری اسلب و تایل با چشمه 3 در 3 میلی متری:

از انواع محبوب توری اسلب و تایل به شمار رفته و گرماژ آن در حدود 65 گرم به ازای هر متر مربع است. چشمه های این مش فایبرگلاس اسلب و تایل مربعی شکل هستند و امکان تهیه آن در عرض 100 تا 200 سانتی متری وجود دارد.

  •  توری اسلب و تایل با چشمه 4 در 4 میلی متری:

نوع دیگری از مش فایبرگلاس اسلب و تایل است که با چشمه مربعی شکل عرضه شده و دارای عرض های متنوع 140، 150، 160 و 200 سانتی متری است. این نوع توری نیز گرماژ معادل 75 گرم بر متر مربع دارد.

  •  توری اسلب و تایل با چشمه 7 در 9 میلی متری:

نوعی از مش فایبرگلاس اسلب و تایل با بزرگ ترین ابعاد چشمه است و در گرماژ 75 گرم بر متر مربعی به عرض 140 تا 200 سانتی متر قابلیت سفارش دارد.

انواع مش تایل - پلی می

ویژگی های بارز توری فایبرگلاس در صنعت ساخت و ساز چیست؟

استفاده از یک محصول در صنعت ساخت و ساز منوط به بهره مند بودن آن از خصوصیات فنی مطلوب است. توری فایبرگلاس اسلب و تایل محصولی است که خصوصیات بارزی در این حیطه دارد:

  •  مقاومت در برابر آتش سوزی، خوردگی و زنگ زدگی
  •  نظافت آسان
  •  تهویه مناسب
  •  استحکام بالا
  •  عایق بودن از نظر انتقال حرارت
  •  ماندگاری

چرا از توری یا مش برای مهار اسلب و تایل استفاده می کنند؟

همان طور که پیش تر گفته شد، سنگ های اسلب و تایل به خودی خود استحکام لازم را جهت مصارف ساختمانی نداشته و به دلیل آسیب پذیری ممکن است با مشکل مواجه شوند. طی سالیان اخیر به منظور پیشگیری از آسیب دیدن این گونه سنگ ها راه حلی ارایه شده که استفاده از مش فایبرگلاس اسلب و تایل است. این مش یا توری با مهار سنگ های اسلب و تایل از آسیب دیدن آن جلوگیری نموده و ماندگاری آن ها را افزایش می دهد. پردازش سنگ اسلب و تایل با توری با کمک رزین اپوکسی صورت می گیرد و در واقع، همین رزین است که چسبندگی مناسب میان توری و سنگ را به همراه می آورد.

ویژگی های توری فایبرگلاس اسلب و تایل استاندارد کدام است؟

هر چند خصوصیات مشخصی جهت تعریف توری اسلب و تایل استاندارد تعیین نشده اند، اما ارایه کنندگان این محصول به منظور تامین عملکرد مورد نیاز این توری باید ضوابط تولید را مورد توجه قرار دهند:

  •  می توان گفت مهم ترین ویژگی توری اسلب و تایل، گرماژ آن است و به طور کلی پیشنهاد می شود این فاکتور در حدود 65 گرم به ازای هر متر مربع در نظر گرفته شود. باید دقت داشت که کاهش گرماژ سبب کاهش مقاومت می گردد.
  • ویژگی دیگری که در شناسایی توری اسلب و تایل استاندارد نقش اساسی ایفا می کند، ابعاد چشمه آن است. ابعاد چشمه نباید از میزان خاصی بزرگ تر یا کوچک تر باشد.
  • مقاومت توری اسلب و تایل در برابر شرایط محیطی گوناگون و عوامل مخرب نیز خصوصیتی است تاثیرگذار بر کیفیت آن که باید حتما بررسی شود. در صورتی که مش فایبرگلاس اسلب و تایل از نوع E-glass منظور گردد، خطر مواجه شدن آن با خوردگی وجود دارد. از این رو بهتر است در این راستا از مش AR-glass استفاده شود که در برابر محیط های قلیایی مقاوم و سازگار است.

نکاتی که پیش از خرید توری و اسلب تایل باید در نظر گرفت:

در صورتی که مایل به خرید توری فایبرگلاس اسلب و تایل هستید، توصیه ما به شما این است که نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  •  یک توری اسلب و تایل استاندارد باید شناسنامه دار باشد و در این شناسنامه خصوصیاتی چون مقاومت به قلیا، حرارت، فشار و … ذکر شده باشد.
  •  به هر میزان که کیفیت مواد مصرفی جهت تولید توری بالاتر باشد، عملکرد آن بهتر و دوامش بیش تر خواهد بود.
  •  گرماژ و ابعاد چشمه توری اسلب و تایل دو فاکتور تعیین کننده در انتخاب محصول مناسب هستند و باید بر اساس نیاز در نظر گرفته شوند.
  •  عموما عرض مش فایبرگلاس اسلب و تایل قابل سفارشی سازی است و باید بر اساس ابعاد سنگ تعیین گردد.

مراحل نصب و اجرای توری فایبرگلاس اسلب و تایل چگونه است؟

نصب توری اسلب و تایل پشت سنگ انتخابی مراحلی دارد. ابتدا باید سنگ در ابعاد مورد نظر برش داده شود. سپس نوبت به اجرای مش می رسد که اندازه آن با توجه به اندازه سنگ تعیین می شود. مش فایبرگلاس اسلب و تایل با استفاده از چسب اپوکسی یا رزین پشت سنگ جای می گیرد و به دلیل برخورداری از خاصیت انعطاف پذیری بالا در هر قسمت از سنگ قابل استفاده است. پس از به عمل آمدن چسب و ایجاد اتصال مناسب میان سنگ و توری امکان به کارگیری آن فراهم می شود.

نصب توری اسلب - پلی می

قیمت توری فایبرگلاس اسلب و تایل در بازار چقدر است؟

به عنوان یک اصل، قیمت محصولات ساختمانی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و هر چند قابل تخمین اما متغیر است. بسته به نوع پروژه ای که شما مد نظر دارید و نیاز آن پروژه، توری فایبرگلاس اسلب و تایل مناسب ممکن است قیمت متفاوتی نسبت به نوع دیگر داشته باشد. در ادامه به عواملی که این تفاوت قیمت را رقم می زنند، اشاره خواهد شد.

  •  ابعاد چشمه و گرماژ بدون شک از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت مش فایبرگلاس اسلب و تایل به شمار می روند. اگر توری اسلب و تایل چشمه های کوچکی داشته باشد، فرایند تولید آن ها پیچیده تر بوده و قیمتشان نیز به همین ترتیب بالاتر است. در مقابل، توری فایبرگلاس اسلب و تایل با چشمه بزرگ ارزان تر است. گرماژ توری نیز که همان وزن آن به ازای هر متر مربع است، در صورت افزایش منجر به بالا رفتن قیمت توری می شود.
  •  کیفیت مواد اولیه دیگر عاملی است که قیمت مش فایبرگلاس اسلب و تایل را تعیین می کند. مسلما به هر میزان که در تولید مش از مواد با کیفیت تری بهره گرفته شده باشد، کیفیت، ماندگاری و به تبع آن قیمت توری نیز بیش تر خواهد بود.
  •  نوع مشی که در ساختار سنگ اسلب و تایل به کار می رود آخرین عامل موثر بر قیمت است که باید در نظر بگیرید. مش فایبرگلاس به دو شکل E-glass و AR-glass قابل تهیه است که نوع دوم به دلیل بهره مندی از خاصیت مقاومت در برابر قلیا قیمت بیش تری نسبت به نوع اول دارد.

مهم ترین کاربرد توری فایبرگلاس در پروژه های عمرانی کدام است؟

توری اسلب و تایل در پروژه های عمرانی مختلفی به کار برده می شود که چندی از آن ها به شرح زیرند:

استعلام قیمت و مشاوره خرید عمده توری های فایبرگلاس اسلب و تایل از پلی می

در این مقاله سعی شد علاوه بر معرفی سنگ اسلب و تایل در کنار توری مصرفی جهت تامین استحکام آن ها به مقوله خصوصیات این توری و قیمت آن نیز پرداخته شود؛ اما مسلما این توضیحات اولیه برای تصمیم گیری نهایی شما خواننده عزیز کافی نیستند. از طرف دیگر با توجه به اهمیت کیفیت مواد اولیه (الیاف مورد استفاده) ساخت توری اسلب و تایل، لزوم تهیه مصالح ساختمانی از شرکت های معتبر به خوبی واضح است؛ چرا که استفاده از مش فایبرگلاس اسلب و تایل با قیمت کم ممکن است به ایجاد هزینه های اضافی تعمیر و تعویض سنگ بیانجامد.
پلی می با سال ها تجربه و دانش کارشناسان خود در زمینه تولید و عرضه مصالح ساختمانی به عنوان یکی از تامین کنندگان برتر توری فایبرگلاس اسلب و تایل با گرماژهای متفاوت شناخته می شود و همواره تضمین بالاترین کیفیت را در صدر اهداف خود نگاه می دارد. تولید عمده توری اسلب و تایل در این شرکت با نظارت یک تیم متخصص صورت گرفته و از این رو تا امروز اطمینان خاطر مشتریان را به همراه داشته است. شما می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر از طریق مشاوره و نیز به منظور استعلام قیمت محصول مورد نیاز خود با کارشناسان شرکت ما در تماس باشید و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت نمایید. همچنین می توانید جهت ثبت سفارش خود از طریق تماس تلفنی یا وبسایت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 64 = 72